Logo - V2 Visuele Communicatie

Re-branding van techniek in innovatie met een knipoog naar de oorsprong van het merk

Het verhaal van Konings Techniek begint in 2011 in de garage van Ton Konings. Daar werkte hij aan verschillende besturings en elektronica projecten. Het duurde niet lang of Ton werd benaderd om mee te denken aan nieuwe producten en prototypes. Dit bleek een klein succes in de diverse markten waar Ton's klanten werkzaam zijn. Al snel moesten de eerste series geproduceerd worden. Je raadt het al, al gauw werd zijn garage te klein.

Branding

Merk Strategie

Logo

‘We zijn gedreven experts die de meest bijzondere wensen of technische uitdagingen op voor onze klanten oplossen. Dat karakter mag ook visueel worden vertaald’

Ton Konings - Founder

Konings Techniek wil als merk en organisatie bekend staan als kleine, gespecialiseerde innovator. Zichtbaar een onderneming die volop in ontwikkeling is en niet schroomt om verder uit te breiden binnen zijn disciplines. Het doel? Simpel gezegd; het doel van de klant behalen. De uitdaging van de klant wordt de uitdaging van Konings Techniek.

Vanuit die merkpropositie zijn we aan de slag gegaan. Het logo en het brandsysteem als basis. Het liefst zonder de ‘handtekening of logo’ van de grondlegger uit het oog te verliezen. In de kick-off sessie zijn we samen met Ton aan de slag gegaan met de kern van het merk. Samen de visuele invullingen en richtingen bepalen. We hebben een ‘brand moodboard’ ontwikkelt wat de basis vormt voor de nieuwe visuele identiteit en het logo.

‘Gaaf om te zien hoe je in het creatieve proces wordt meegenomen en hoe je input vertaalt wordt naar een volwassen merk’

Ton Konings - Founder

In de conceptfase vertalen we de kick-off fase naar 3 à 4 concrete richtingen. Op basis hiervan koos Ton 1 final richting uit die we in de ontwerpfase verder hebben uitgewerkt. Kleuren, elementen en diverse logo varianten maakten we zichtbaar. Hier komt het merk echt tot leven in de visuele identiteit. Zo hebben we de toekomstige doelen van Konings Techniek vertaalt naar een visuele identiteit. Een identiteit die net zoals de organisatie gebouwd is om op door te ontwikkelen. Een systeem dat uitgebreid kan worden, maar ook logisch werkt èn in lijn is met de look en feel van hun klanten.

Bekijk ook onze overige projecten

→ Naar alle cases