Branding voor fanatieke BBQ’ers

In nauwe samenwerking met Myntz gingen we aan de slag voor Grill Fanatics, hét merk voor professionele barbecuers. Een stoer merk die alles in huis heeft voor horeca groothandels, cateraars én barbecue-specialisten. Een kwalitatief hoogstaand assortiment barbecue producten met een eigentijds en stoer uiterlijk die iedere Grill Fanatic aanspreekt.

Branding

Concept

Grill Fanatics verbind mensen door een gedeelde passie voor BBQen

Grill Fanatics verbind op een mooie manier mensen samen door een gedeelde passie voor de BBQ. Passie voor vlees, het bereiden en maken. Een mooie uitdaging om zo’n merk smakelijk neer te zetten. Want hoe zet je zo’n merk nou neer? En hoe ziet dat eruit? Aan de ons de taak om dit te vertalen naar een stevig merk met een branding systeem dat nog jaren mee kan en rekening houdt met groei in zowel offline als online middelen.

Samen met Myntz hebben we dit project aangepakt. Gezien het een nieuw merk betrof, hoefden we dus geen rekening te houden met een bestaande identiteit, imago en DNA. Myntz legde de fundamenten van het merk vast in de brandcore en aan ons de taak om dat visueel te vertalen. Dit doen we met een aantal moodboards waarbij de focus ligt op de doelgroep. Deze visuele richtingen is voor ons het vertrekpunt van onze concepten en ideeën.

De ‘brand’ moodboards vormen het vertrekpunt van onze designs

Het resultaat van deze samenwerking is een stoer en creatief merk dat aansluit bij de doelgroep. Er wordt een herkenbare stijl van communicatie gehanteerd waarbij de huisstijl een mooie basis vormt voor de vertaling naar alle overige (online) middelen.

Bekijk ook onze overige projecten

→ Naar alle cases